Posts

Showing posts from July 3, 2016

Ramadhan jangan pergi.

Image
Ramadhan ke 28.

Apa perasaan kita nak tinggalkan ramadhan?

Gembira?
Sedih?
Excited?
Suka?

Kalau lah kita x dapat nak describe perasaan kita terhadap sesuatu yang ALLAH bagi tu dengan betul.
maka perasaan kita terdorong lagi dengan perkara yang sama untuk menghadapi ramadhan akan datang.

Dan siapa jamin dia akan bertemu dengan ramadhan akan datang?

Dan siapa jamin dia dah bertemu dengan malam lailatul qadr?

Tiada siapa jamin sebab ajal tu hanya Allah je yang tahu.

perasaan kita mungkin belum betul2 rasa kenapa kita melalui fasa ramadhan.
takut2 kita buat pun sebab manusia lain jugak.

maka perbahuilah niat kita dan kembali lah semuanya kepada Allah.

Alhamdulilah.
tapi saya nak share lah perasaan saya terhadap ramadhan yang bakal beberapa jam sahaja akan meninggalkan kita.perasaan sedih yang kita x tau kita dapat lagi ke tak jumpa bulan yang mulia ini taun depan.:(

.
bila nak habis ramadhan barulah nak hayati lirik2 maher zain ni.
Bulan yang kita rindui tapi bila dia datang kita x buat …