Kenapa saya masih disini

Tarik Nafas..
Alhamdulilah
 Allah masih memberi kekuatan.Allah masih memberi kita tangan untuk menulis.
setelah sekian lama saya tidak menulis di sini.mungkin masih ada kawan- kawan blog saya yang masih mengikuti perkembangan diri ini.
saya nak share kata-kata yang telah meruntun jiwa saya

carilah cinta dan redha ALLAH dalam setiap apa yang kita lakukan dan fikirkan.insyallah .moga ikhlas mengiringi bilamana semuanya kerana ALLAH.

zass pedass..gaps..woha.
bukan sebab apa.memang terkena kat diri nei..
sebab kadang2 kita selalu je mengeluh itu lah mengeluh inilah..ada je yang tak kena pada dugaan yang ALLAH bagi.
lagi-lagi bila kerja dunia nei.banyak sangat kerja dunia..
tapi bila fikir-fikir balik2 kalau x da kerja2 dunia konfim kita duk makan,tidur je kan.
x pun kita wat benda jahiliyah tengok video korea, baca novel cintan cintun, duk hang out ngn kawan smpai x ingat dunia..huhu
bila teringat ada hadis tu dunia ibarat penjara bagi orang yang beriman.
banyak lagi kata-kata yang tak dapat saya nak share yang telah banyak jugak meruntun hati saya.
YA ALLAH .Allah tu masih sayang kan saya rupanya..
baru saya mengerti kenapa kita semua perlunya tarbiyah?
supaya saya tidak lost tidak alpa tentang tujuan hidup saya kat dunia nei.

dan saya bersyukur sangat-sangat apabila hidayahNYA menyapa hati saya.
benar susah.payah.perit.
sebab nak berubah nei bukannya mudah.
kalau tiada persekitaran(biah) yang baik.kawan2 yang masih leka dan lalai,
dan saya mengaku setiap hujung saya menunggu bila nya ada program
bilanya ada usrah?bilanya ada daurah ?
dan naqibah lebih memahami keperluan anak usrah dia.
dan saya tidak boleh melangkau atau melebihi tahap yg sepatutnya.

untuk masa-masa yang akan datang , saya berdoa semoga orang2 yang saya sayang .dan orang yang berada di sekeliling saya mendapat tarbiyah dariNYA..
sebab satu tujuan saya hidup kat dunia.
saya nak bertemu dengan golongan yang sentiasa merindui syurga dan bertemu dengan pemilik cinta abadi iaitu ALLAH..
sekian.

Comments

Popular posts from this blog

Ramadhan jangan pergi.

Apa itu Daie?

fikrah atau ilmu