Ukhti yang ku sayang

                                                                         ukhti-ukhti fillah
Salam ukhwah
khas buat ukhti-ukhti yang saya sayangi  
sungguh tarbiah perlukan pengorbanan.

pengorbanan apa? pengorbanan hati.
kita biasa dengar tentang pergorbanan tentang masa, harta,wang ringgit.

saya nak quote satu ayat saya jumpa kat blog ni

marilah kita renung kata-kata Imam Hasan Al-Banna :
“Dakwah ini tidak mengenal sikap lemah. Ia hanya mengenal satu sikap iaitu penyerahan sepenuhnya. Siapa yang bersedia untuk itu, maka ia mesti hidup bersama dakwah dan dakwah pun melebur dalam dirinya. Sebaliknya, barangsiapa yang lemah dalam memikul beban ini, ia terhalang dari pahala besar mujahid
dan tertinggal bersama orang-orang yang duduk. Lalu Allah swt akan mengganti
mereka dengan generasi lain yang lebih baik dan lebih sanggup memikul beban
dakwah ini..

pergorbanan hati ni terlalu banyak yang kita boleh terjemahkan..
tapi saya tak nak cerita pasal hati.

saya ingin bersharing dengan pembaca 
akhowat itu bukan Malaikat

akhowat itu manusia yang lemah

perlu di tarbiah supaya bangkit untuk mentarbiah manusia lain.

sungguh jalan tarbiah ini amat sakit,
melihat jatuh bangun ukhti-ukhti sekalian..

kadang pernah terfikir
kita buat kerja yang tidak akan di pandang mulia pun di sisi manusia.
kenapa kena gerak jugak?

sebab SYURGA kan mahal..

dan saya mohon doa akhowat atau sesiapa yang baca 
mendoakan diri ini supaya tetap teguh berada di jalanNYA.

saya doakan ukhti yang saya sayangi kembali untuk menyambut tangan ini
kerana saya merasakan dia semakin jauh dari saya.

jauh
jauh 
tarbiah yang sepatutnya dia terima..

mohon bangkit Qiam pagi esok.
jika di takdirkan saya xda esok pagi.

saya ingin bertemu dengan kekasih hati iaitu ALLAH..

Comments

Popular posts from this blog

Ramadhan jangan pergi.

Apa itu Daie?

fikrah atau ilmu