i.n.d.o.n

Assalamualaikum.
lama jari yang ALLAH bagi tidak menaip.
Alhamdulilah.Allah masih bagi nikmat iman dan islam.
dah lama tidak mengupdate blog .mungkin sudah ada habuk2 melekat di tepi2 blog.
saya akan menceritakan kisah2 menarik yang sememang ini semua kerja ALLAH yang aturkan.dan kepadaNYA saya kembali.

Kerja Part Time
Saya telah membuat keputusan untuk bekerja di salah sebuah restaurant yg Maha Busy di Jusco Tebrau selama 3 minggu.seronok dapat berjumpa dengan rakan @staf yang masih bertahan hingga kini.Alhamdulilah rezeki Allah , ada beberapa rakan @staff yg telah di tranfer ke jawatan yg lebih tinggi.sepanjang 3 minggu, banyak benda sy belajar dan manusia2 ini telah memberi saya pengajaran dlm menghadapi dugaan hidup yg kian mencabar.Sya berjumpa dengan mk cik2 yg bekerja di situ, kakak2 yg mesra di sana.Sya menyantuni mereka dengan baik.dan saya senang bersama mereka.Pertemuan demi pertemuan dengan rakan sekolah rendah, menengah, mrsm dan matrik.dan tidak lupa guru sekolah rendah.Mengingatkan tentang zaman jahiliah, yang membuatkan saya insaf dan penuh rasa kehambaan kepada NYA..The most memorable thing that.. one of my friend .Her named Izati.She akhowat. saudara seislam yang sama2 dalam tarbiah .Alhamdulilah.syukur.ALLAH telah memberinya hidayah ISLAM buatnya.semoga dia istiqamah dalam menggencarkan lagi dnt di tempat beliau belajar.sememang sukar untuk sy terima yang ALLAH itu maha Pengampun dan Mengetahui akan setiap keperluan hambaNYA.

Saman JPJ

12/12/12 pukul 12 tengah hari.cantik tarikh tu.tapi sya telah mendapat surat layangan dari JPJ atas kesalahan menunggang motosikal tanpa lesen.memang tak boleh menipu dah.dah x boleh lari.Amek kau rm100 melayang begitu sahaja.Bagi sedekah kt pihak JPJ..ehe ehe
tarbiah.
fikir positif.berbaik sangka dengan ALLAH.bersyukur dengan saman yg di beri.
kalau mahkamah ALLAH tiada saman2 lagi.terus jatuh hukuman.
pengajaran sebagai seorang daie mcm mane sekali pun kena ada lesen.
insyallah saya akan usahakan.tapi bukan masa terdekat ni
sumpah saya fobia nak naik motor lagi.serik mungkin

Walimah Akhowat vs Walimah Akhi
Saya berkesempatan untuk menghadiri walimah ukhti mariam dan pasangannya di UTM skudai.Jumpa Umi (Batu Pahat) dan ukhti Nisa (BP).rindu dan rasa aura apabila jumpa akhowat.Best wedding attend ever had. tempat duduk di asing ikut jantina.Ada tayangan video Palestine.No salam2 keruk2 itu.yang ada Pameran PALESTIN membeli sambil menderma.sempat beli badge Palestine.
tiba2 berangan nak ada majlis kawen mcm ini.(berangan jer)

kalau kita pergi rumah kawen biasa kita attend nasi minyak, org bersanding,silat,salam keruk2 tu la.mungkin kita dah terbiasa dengan adat dan istiadat/pantang larang bagai.

Alhamdulilah, pergi rumah kawen akhowat punya abang.vs akhi la tuh.going to be akhi.just say it.menyaksikan majlis akad dari awal smpai abes.series lama dan ada khutbah bagai.baca lafaz serah anak semua.rumit2.bnyak benda nak buat.kecian tetamu smpai terlentok2 tidur kepenatan.

ape pun Mabrok Barakallahuma Fiq..
semoga menjadi suami isteri mawaddah.memimpin keluarga ke syurga..


too be continue ..
off to Jakarta 4 a week

Assalamualaikum

Comments

Popular posts from this blog

Ramadhan jangan pergi.

Apa itu Daie?

fikrah atau ilmu