Post Feveret

Antara post atau blog yang paling saya suka baca Muharikah dan Angel Pakai Gucci
Sumpah siapa baca blog mereka ini rasa roh orang2 yang hidup dan bertenaga untuk meneruskan perjalanan hidup.

Antara post2 
Kak Muharikah Aka Kak Aishah

Terkadang sy pun rasa malas sgt nak berusaha utk dakwah.
Namun di saat sy ingin memberikan alasan dan mahu berehat, sy bertanyakan diri saya; Adakah Allah akan memberkati hidup aku dengan kemalasan dan alasan-alasanku ini?
Lantas, sy kuatkan semangat dan menolak diri sy untuk beramal.
Moga ada keberkatan dan penerimaan amal bagi usahaku yg amat sedikit ini..

...

Bukan mudah nak bawak usrah. Perlukan keikhlasan dan kesabaran luar biasa. Hasilnya tidak akan dapat dinikmati dgn segera.
Beruntunglah mereka yang tetap membawa manusia kepada kebenaran, walaupun dia tidak dikenali dan tidak diberikan harta bahkan wang ringgit.

Beberapa akhir-akhir ini lah perasaan apabila orang yang lama di dalam tarbiah.
walaupun tiap-tiap minggu bawak usrah tetapi apabila pembawanya tidak ada roh maka isi nya pun tidak umm.

Pernah seorang ukhti memberi tahu saya
' kita kena jelas matlamat hidup supaya kita tidak larut dengan dunia'
memang. lagi2 umur macam saya sentiasa nak mengimpikan keduniaan semata-mata
sehingga lupa yang akhirat itu sepatutnya di depan sekali..

kerana Jalan ini sahaja yang salah satu nya membawa kita ke syurga.
selagi kilafah itu tidak tertegak
selagi itulah kita ini akan terus bekerja demi Dia.
sunatullah orang2 hebat terdahulu sudah membuktikan.

bagaimana?
sentiasa lah berdoa supaya ditetapkan di jalan ini.
sentiasa beristigfar.
perbaharui niatmu sentiasa.
bacalah bahan2 tarbiah supaya dapat meningkatkan lagi fikrah itu.

untuk anak usrah saya bawak
semoga apa yang saya sampaikan menjadi saksi apa yang saya dah buat kat dunia.
Allah.......


Comments

Popular posts from this blog

Ramadhan jangan pergi.

Apa itu Daie?

fikrah atau ilmu