Figura

Saya suka menulis.

tapi kadang-kadang kena cari masa dan idea apa yang nak saya tulis.

Sebab bila kita tulis tu biarlah ia dari hati kita sebab nak lah orang yang baca itu sampainya ke hati.

bukan jatuh hati yer.jatuh hati dengan pencipta dulu baru manusia itu akan datang.

Tajuk kali nak share pasal figura.

Apa tu figura?

kalau dalam bahasa Inggeris we call it Figure

atau dalam bahasa indonnya Sosok.

SOSOK itu apa sih?

kalau bahasa mudah maksudnya ialah Orang Yang kita Nak Contohi.

Saya rasa semua orang kenal sosok peribadi Beliau.

Beliau adalah orang yang kita nak sangat jumpa kat syurga.

tidak lain tidak bukan ialah OUR PROPHET Nabi Muhamamad S.A.W.

Let tadabur this

"Sesungguhnya pada (diri) Rasulullah itu menjadi contoh yang paling baik untuk (menjadi
ikutan) kamu".
                                                                                                                   (Al-Ahzab 33 :21)

see ALLAH pun ada mention dalam Quran.

dan apa yang kita nak contohi dari FIGURA ini.

to be continue.

Let brain ourself..

ps:doakan setiap apa yang saya tulis menjadi saksi apa yang telah saya buat kat dunia.



Comments

Popular posts from this blog

Apa itu Daie?

Ramadhan jangan pergi.

fikrah atau ilmu