tadabur alam berpisah tiada

Assalamualaikum.
just want to share something.
baru ni trip family ke pulau tioman.dan memang niat untuk sahaja aku pergi trip untuk melihat keindahan dan ciptaanMU.
selama 3 hari kat sana.terima kasih kepada aiza family yang sanggup melayan kerenah 5 pelancong nih.
aktiviti 3 hari kat sana sangat lah pack dan xda masa nak rehat yang lama-lama.
the best thing i want to share perasaan yang sangat bersyukur dan rasa banyak sangat nikmat Allah bagi semasa 3 hari kat pulau tioman.
The people, The food,and the struggle of the people and remind me of Sahabat which is Abu Dzar.(kena google sendiri).

Sesuai dengan kesukaan sy berjalan jalan sambil mentadabur alam.,suka kepada yang semula jadi.dan merasakan alam ini turut bertasbih dan tunduk dan patuh .mereka ini jugak islam yang tiada pilihan membuatkan sy berasa bertuah dan bersyukurnya mendapat tarbiah direct from ALLAH through all this.
Alhamdulilah
Alhamdulilah
Alhamdulilah.

melihat dengan kacamata yang berbeza .melihat gunung,laut,ikan yang berwarna warni,dapat merasai kenikmatan mandi di air terjun dan pantai.
the most important merasa setenang tenangnya dan sedamai damainya apabila mendengar ombak, laut sambil menikmati matahari terbit dan terbenam..
dan sungguh berat untuk meninggalkan kenikmatan yang sementara.dan terbayang di syurga nnt adakah kita akan merasai lebih dari apa yang ada kat dunia?

semoga perasaan ini sentiasa tenang dan istiqamah hingga ke jannahNYA.
amin

rindu pada yang Memberi perasaan
rindu pada yang Mencipta Alam.
rindu pada yang Maha Mengetahui.

doakan aku tsabat.
aku ingin tsabat hingga ke Syurga.

"Allah is He Who has created the heavens and the earth and sends down water (rain) from the sky, and thereby brought forth fruits as provision for you; and He has made the ships to be of service to you, that they may sail through the sea by His Command; and He has made rivers (also) to be of service to you. And He has made the sun and the moon, both constantly pursuing their courses, to be of service to you; and He has made the night and the day, to be of service to you."
(14 : 32,33)

Comments

Popular posts from this blog

Apa itu Daie?

Ramadhan jangan pergi.

fikrah atau ilmu