Sebuah Kemanisan Tarbiyah

Assalamualaikum.Alhamdulilah.Kerana ALLAH masih beri nikmat kemanisan ukhwah keranaNYA.
Sejujurnya..
Ramai sangat akhowat yang saya jumpa.
kadang-kadang sampai tak ingat nama.terpaksa recall balik program mana pernah jumpa.
kenapa saya kata ramai sebab mereka ini masih lagi di di tali ALLAH
masih lagi ingin merasa nikmat di tarbiah.masih lagi ingin merasa nikmat berukhwah kerana ALLAH.
bersama dengan naqibah aka UMI selama 4 hari sangat bermakna.
bermakna dapat solat berjemaah,dapat baca Al-Mathurat bersama.QiYam bersama, saling membicara masalah umat.sharing video,berhujah dan beri pendapat
kehajatan pergi ke sibu tidak di rancang.ALLAH permudahkan.
rumah terbuka akhowat kak tiyah dan kak cik sangat bermakna sebab jumpa sister fillah kembali.
menghadiri majlis yang tidak di sangka-sangka.pertembungan dua perhubungan atas jalan dakwah
sangat menarik dan berdebar kan..
mabrok ukhti ***** dan bakal zauj nya..semoga tsabat di jalanNYA.
Contoh Qudwah yang terbaik yang ana akan ambil untuk persediaan kearah itu.doakan ana dapat yang sama fikrah.
Amin..
tarbiah 4 hari sememangnya manis dan nak lagi.
YaALLAH..semoga allah MENYAtukan hati-hati kami yang sentiasa berharap untuk mencapai syurgamu yang sangat jauh lagi aku ingin gapai..
Mengharapkan biah2 yang baik.akhlak yang terpuji , di samping amal-amal yang menambah lagi kecintaan kepadaNYA..

destop saya ..melambangkan saya perlu di tarbiah..
doakan saya kuat menghadapi yang kian hebat.

Mengemis kasih padaNYA..
ukhti amalina omar
nak jadi lebih baik ..lebih baik..

Comments

Popular posts from this blog

Apa itu Daie?

Ramadhan jangan pergi.

fikrah atau ilmu