Jpp dan di mana posisi KITA?

Assalamualaikum dan salam ukhwah fillah.
tetiba saya tergerak hati untuk menulis pasal JPP dan secara tidak langsung boleh menarik orang lain yang baca untuk mengundi saya sebagai calon JPP..woha..
saya pasti isu2 ini sering berlaku di ipta atau ipts .hebat di perkatakan
tapi tidak di institut pendidikan guru kampus rajang..macam angin sepoi2 lalu je.
sumpah saya sudah menjangkakan bahawa tiada sambutan untuk mewakili jpp pada tahun ini.

faktor2 kenapa saya mengatakan begitu ye

1. JPP tiada kuasa .

JPP tiada hak bersuara.Malah menjadi hamba abdi kepada HEP. terbukti apabila saya melihat rakan2 sekelas saya yang memgang jawatan tertinggi JPP tidak mempunyai kuasa untuk mempertahankan hak pelajar.ibarat mencucuk hidung lembu  (lupa peribahasa).tidak zaman se gah geng2 yang pernah mempertahankan hak2 pelajar.dan usaha mereka nampak hasilnya

2. Ambilan Pelajar tiada dan Pelajar sangat Sedikit

saya tak tau apa agenda di sebaliknya tiada pengambilan akan di ambil.kemungkinan ada tapi tak ramai dah.salah satu faktor juga mereka tidak mempunyai keyakinan untuk memimpin( termasuk diri yang menulis jugak).hihi. walaupun kita tau guru itu seharusnya memimpin.

3. JPP dan di mana posisi KITA?

KITA ni membawa maksud yang sangat mendalam. kalau kita masuk dalam JPP tanpa hadaf kenapa kita masuk suatu benda yang belum tentu membawa kebaikan kepada kita.seeloknya kita berundur .kalau kita asyik memikir kan tentang apa yang manusia itu nak.tapi kita kena switch fikir apa yang Allah nak.
percayalah setiap apa yang ALLAH aturkan itu yang terbaik.

sekiranya kita yakin untuk masuk dalam JPP kita perlu dapatkan pandangan (syuro) sbaiknya.
sebab bukan kita seorang yang bekerja insyallah ia akan mendapat sokongan orang yang sentiasa menyokong kita dari awal. selamat maju jaya!
Ayuh Akhowat!! MARI KITA BEKERJA DENGAN LEBIH KERAS LAGI (amaran keras untuk mereka yang dlm dnt)..hehe

post ini tidak berkaitan sama ada org yg hidup atau meninggal dunia
(sekadar perkongsian)

Comments

Popular posts from this blog

Ramadhan jangan pergi.

Apa itu Daie?

fikrah atau ilmu