Sang Robot



Assalamualaikum. alhamdulilah. nikmat ukhwah dan islam itu masih terasa sehingga hari ini.
Hari ini berbulatan gembira bersama adik2 dan kakak2 tersayang.
sebenarnya tak prepare sangat untuk bulatan minggu ni, mungkin ALLAH nak bagi something tarbiah yang saya perlu prepare dan setiap benda kita buat perlu ada hadaf (objektif) supaya kita tidak akan lost .

saya buka folder video .
dalam hati saya terdetik banyak betul video yang saya tak terSHARE dengan mereka.

terjumpa satu video pasal ROBOT.

sejujurnya saya pun baru melihat video tersebut.
dan saya pasti mesti ada mesej nak di sampaikan.

bertepatan dengan ayat

Al Baqarah;30 Az-Zariyat:56

Alhamdulilah, saya merasakan seronok berada di dalam lingkaran tarbiah
kerana saya merasakan sebelum ini tidak semeriah sebelum-sebelumnya.

dalam tarbiah ada yang pahit, ada yang manis, ada yang tawar
LUMRAH ia bergantung pada kita untuk mencorakkannya.
begitu jugak dengan kehidupan kita.ada turunnya ada naiknya.

tetapi selagi kita tahu tujuan hidup.insyallah ALLAH akan pandu kita..


jom sebarkan kebaikan walau sekecil dan sebesar zarah..





Comments

Popular posts from this blog

Ramadhan jangan pergi.

Apa itu Daie?

fikrah atau ilmu