Semester Baru

Semester baru .Azam Baru.Post masih lama.
susah betul nak cari masa untuk menulis di sini.

Demi  Masa.Sesungguhnya manusia itu berada dalam kerugian
Kecuali mereka berpesan-pesan kepada kebenaran dan kesabaran.

Al-Asr 1-4

Semester 5 sudah.kalau di ikutkan hampir 3 tahun berada di bumi Rajang (bumi tarbiah)
Adakah kita tergolong dalam golong yg bekerja? tiba-tiba kan.
tapi tu la saya dapat bila saya pergi HAMKA.
saya perlu berkerja lebih keras lagi.sebab saya perlu untuk bergerak dan bergerak.
kenapa saya perlu bergerak ??? saya bergerak dengan kefahaman yg saya perlunya menyumbang sesuatu untuk ummah.
dan saya kena banyak fikir untuk orang lain.bukan untuk saya sendiri.
Hmmm.
 hal nahnu qaulun amaliyun???

saya rasa saya belum all out untuk D besar.
bila baca status akhowat yg semangat berkobar2 nk menegakkan islam itu balik.
saya pun patut semangat mcm mereka..

kdg2 rasa nak quit pun ada.tapi bila fikir kalau sy quit saya xdpt apa pun.malah lebih teruk dari itu.
kdg2 anak2 yang kita bawak lambat nak faham.
kdg2 anak2 yg kita bawak x nak korban kan masa sket untuk kita
serius banyak reflek kat diri
Hubungan dengan ALLAH itu patut jaga betul2

Comments

Popular posts from this blog

Apa itu Daie?

Ramadhan jangan pergi.

fikrah atau ilmu