TANGGUNGJAWAB lebih banyak dari MASA


Assalamualaikum.
“TANGGUNGJAWAB KITA LEBIH BANYAK DARI MASA YANG ADA”
Zaasss…
Memang ayat ni terkena kat diri.
Kalau dahulu saya hanya tahu saya seorang anak, saya seorang pelajar ,saya seorang pelajar yang menganut agama islam, saya seorang bakal guru.
Tapi  saya baru sedar yang saya sebenarnya seorang ABID dan KHALIFAH.
Kalau dahulu saya hanya fikirkan untuk diri sahaja.
Sekarang ni saya kena fikir untuk orang lain jugak.I have to do something wif ummah
Kadang2 saya rasa down bila saya x dapat jumpa adik usrah yang selalu saya mesej.
Saya sedih rasa nak nangis bila adik kesayangan mesej “akak x bagi tau pun akak x dapat datang”
ALLAH nak kita rindu lama-lama baru kita leh jumpa kan.
Setiap masa saya fikirkan tentang mereka adik2 yang saya bawa.saya mintak ALLAH bagi kekuatan untuk saya bawak mereka.dan mereka memerlukan saya untuk mentarbiah mereka kepada ALLAH.
Sungguh saya sayangkan mereka kerana ALLAH.
Saya ada 2 tahun sahaja di sini.
Saya tahu saya x cukup masa dah
Saya sedar saya x boleh main-main untuk memikul tanggungjawab ni.
Saya sedar saya kena mintak dengan ALLAH dalam setiap waktu dan solat
Sebab saya tahu setiap pertolongan hanya dapat pada DIA.






Comments

Popular posts from this blog

Ramadhan jangan pergi.

Apa itu Daie?

fikrah atau ilmu