Ukhwah kita kerana apa?


Ukhwah itu perlu kerana ALLAH
Saya selalu berdoa kepada ALLAH

‘YA ALLAH, berilah hidayah kepada mereka yang aku sayang ,berilah hidayah kepada mereka yang memerlukan tarbiah MU’
Lepas usrah dengan Kak Naq tetiba dapat kekuatan bila mana kita membawa adik2 kepada ALLAH, kita mesti menjaga hubungan kita dengan ALLAH.Sebab apa? Sebab bila kita nak sampaikan something yang boleh touch hati mereka, hanya ALLAH sahaja yang boleh buka hijab tersebut.Mintaklah pada NYA ,Menangislah untuk mintak pada DIA, Merataplah kepada DIA.Sebab ada satu ayat Al-Quran yang boleh wat saya touch

Therefore Remember ME (ALLAH), I will remember you, And be thankful to ME (ALLAH) and do not be ungrateful to ME (ALLAH) Al-Baqarah: 152 Macam masih terngiang lagi program2 HAMKA masih terngiang lagi program2 yang saya ikut time cuti.Penangan program betul2 memberi kesan pada saya.Dan saya rasa tidak patut hanya saya sorang je rasa.Bila jumpa adik2 kesayangan ni, tiba-tiba saya rasa saya perlu untuk membawa mereka kepada ALLAH.mengenal dan sayang akan ALLAH.How sweet ALLAH tu..tiada apa yang lebih agung melainkan kasih sayang NYA..Saya nak rasa bahawa USRAH itu sangat OSEM dan BEST.
I need to do something about my circle.
Dan setiap hari saya memikirkan what next saya perlukan buat untuk mereka?
Berkorban

Pengorbanan paling besar kita buat dalam hidup? Adakah dengan berkorban dengan berpisah dengan keluarga? Tidak.
Pengorbanan paling besar apabila kita sentiasa berfikir untuk menyumbang something untuk agama kita? Iaitu ISLAM.
Mungkin sebelum saya di tarbiah saya banyak fikir untuk diri sendiri.
Tapi saya kena fikir untuk UMMAH untuk adik-adik yang akan saya bawa.
Sebab kita tak tahu amalan mana yang ALLAH akan hisab bila di akhirat nanti.
Pengorbanan kita perlu seiring dengan kefahaman kita dalam bergerak..:)
Becoz everything I do , I have to thing 24 hours about D.
saya rindu mereka....



Comments

Popular posts from this blog

Ramadhan jangan pergi.

Apa itu Daie?

fikrah atau ilmu