Figura part2

Assalamualaikum.
Lately banyak sangat benda Allah uji.
Allah uji dengan emosi sendiri.
Allah uji jugak dengan kerja.
Allah uji jugak dengan family.
Allah uji dengan Ketidaksabaran.

Banyak sangat Allah uji sampai tak boleh tahan rasa macam nak block orang yang buat kita stress
Banyak sangat Allah uji sampai rasa nak left semua group yang ada.
Pastu nangis sorang2 bila balik kerja.
tu lah selalu apa yang mampu saya buat.

Kecian dekat orang yang disekeliling lah sebab x berapa nak layan sangat.
Kat murobbi dan usrahmate yang x sanggup pun nak share dengan mereka.
tapi tulah 
ALLAH uji tu tanda Dia sayang kat kita.
Allah uji tu tanda Dia nak kita mengadu dengan Dia.
Allah uji tu sebab kita makin jauh dengan Dia.
Allah.malu sungguh.
Terima kasih Ya Allah kerana bersabar dengan hamba Dia..

Allah rindu sebenarnya.

saya ada terbaca buku ibadah sepenuh hati 

part DOA page x ingat

ALLAH tanya kepada Jibril : Wahai Jibril
Apakah hamba-hambaku berdoa kepada KU?
Jibril pun menjawab :Ya
Allah bertanya lagi :Apakah ia menghiba kepadaku dalam meminta?
JIbril menjawab :YA
maka Allah berfirman: Wahai Jibril, tangguhkanlah (pengabulan ) permintaan hambaKU, sebab Aku suka mendengar suaranya..

(rahsia tertangguhnya pengabulan doa)


bestkan bila baca part Doa ni..Allah pun rindu dengan kita kalau kita tak berdoa.maka luahkanlah segala masalah duniamu kepada Rabb.



OK izinkan saya berceloteh sebelum saya share apa yang sepatutnya saya tulis.

Sambung pasal Sosok yang sepatutnya kita contohi iaitu Nabi Muhammad S.A.W.

kalau kita baca kehidupan Nabi Muhammad kita akan nampaklah setiap ibrahnya (pengajaran) yang boleh direlate dengan kehidupan kita as abid dan khalifah.

Kalau kita tengok 25 nabi2 yang kita pelajari dari kecik atau dalam pengetahuan kita menjadi seorang muslim ,Nabi2 selain Nabi Muhammad menceritakan mengenai kaum yang tidak beriman dan dimusnahkan selepas ingkar dengan suruhan2 agama Allah.

tetapi kalau kita lihat kaum atau umat Nabi Muhammad tidak pernah dibinasakan sama sekali selepas wafatnya baginda.

tapi itu bukan point utamanya.

point yang saya nak share adalah peringkat kehidupan Nabi Muhammad S.A.W sehingga beliau wafat dan setiap peringkat itu ada ibrah yang sepatutnya kita tahu dan apa yang kita nak cuba aplikasikan dalam kehidupan kita as orang yang mengaku umat Nabi Muhammad.

to be continue..

so many thing to write but i choose to be continue.

ps:doakan saya untuk fasa seterusnya.

Comments

Popular posts from this blog

Ramadhan jangan pergi.

Apa itu Daie?

fikrah atau ilmu